Výkonnostní třídy olejů dle ILSAC

ILSAC (International Lubricants Standardization and Approval Committee) - Organizace byla založena v roce 1922 zástupci asociací amerických (DaimlerChrysler Corporation, Ford Motor Company and General Motors Corporation) a japonských výrobců vozidel, vydává specifikace olejů především pro asijské a americké automobily. Normy pro oleje jsou založeny na API se zaměřením na benzínové motory. V současnosti se používají standardy ILSAC GF-5 a ILSAC GF-6, které se dělí na 6A a 6B.

ILSAC specifikace Oblast použití/požadavky
ILSAC GF-1
Norma ILSAC GF-1 uvádí, že olej splňuje požadavky API SH i Energy Conserving II (EC-II). Vytvořena v roce 1990 a modernizována v roce 1992, stala se minimálním požadavkem pro oleje používané v amerických a japonských automobilech.
ILSAC GF-2 ILSAC GF-2 nahradila GF-1 v roce 1996. Olej musí splňovat požadavky API SJ i EC-II. Norma GF-2 vyžaduje, aby motorové oleje 0W-30, 0W-40, 5W-20, 5W-30, 5W-40, 5W-50, 10W-30, 10W-40 a 10W-50 splňovaly přísné požadavky na obsah fosforu, nízkoteplotní provoz, tvorbu vysokoteplotních úsad a pěnivost.
ILSAC GF-3 Olej ILSAC GF-3 musí splňovat požadavky API SL i EC-II. Norma GF-3 má přísnější parametry týkající se dlouhodobých účinků oleje na tvorbu emisí, zlepšení spotřeby paliva a zlepšení odolnost, tvorby usazenin a viskozity. Norma také vyžaduje menší degradaci aditiv a sníženou spotřebu oleje po dobu životnosti oleje.
ILSAC GF-4 ILSAC GF-4 je podobná specifikaci API SM, ale vyžaduje další sekvenci testu spotřeby paliva VIB (ASTM D6837).
ILSAC GF-5 ILSAC GF-5 přibližně odpovídá specifikaci API SN. Představena v říjnu 2010 a je určena pro vozidla 2011 a starší. Požadavky na zlepšenou ochranu pístů a turbodmychadel při vysokých teplotách, přísnější kontrola kalů, zlepšenou spotřebu paliva, snížení emisí, kompatibilitu těsnění a ochranu motorů provozovaných na etanol do E85.
ILSAC GF-6A Pro moderní motory, kde je kladen důraz na snížení spotřeby paliva a emisí, zpětně kompatibilní se staršími specifikacemi, viskozita 0W-20 a vyšší.
ILSAC GF-6B Pro moderní motory, kde je kladen důraz na snížení spotřeby paliva a emisí, nejsou zpětně kompatibilní se staršími specifikacemi, viskozita menší než 0W-20, např. 0W-16.